Filmy kłamstwo, samotność

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje kłamstwo, samotność. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Dr Tess Coleman (Curtis) i jej nastoletnią córkę Anna (Lohan) łączy tylko jedno nie mogą się dogadać w żadnej, nawet najbłahszej sprawie; ani na temat ciuchów, ani włosów, ani facetów, ani marzeń Anny, by grać w zespole rockowym... dosłownie w niczym nie mogą znaleźć wspólnego języka! Po jednym ze szczególnie wybuchowych czwartków, maleńkie mistyczne zawirowanie całkowicie je zmienia. Budzą się w piątek, by przeżyć najbardziej zakręcony dzień Tess i Anna zamieniają się bowiem ciałami - Tess wygląda jak swoja córka, a Anna jak matka. Cierpiąc niezwykłe katusze, chodząc w butach jedna drugiej, zaczynają darzyć się szacunkiem i rozumieć wzajemne punkty widzenia... W sobotę Tess ma jednak ślub i obie panie muszą znaleźć jakiś sposób, by powrócić do swoich ciał. I to szybko!
Kolejny rozdział oryginalnego uniwersum Ghostbusters. Samotna matka i jej dwoje dzieci przybywają do małego miasteczka, gdzie odkrywają tajemnicze połączenie z oryginalnymi pogromcami duchów oraz sekretny spadek, który pozostawił im dziadek.

Bezdroża

6,8
Dwóch dojrzałych przyjaciół, po trzydziestce z okładem, Miles (Paul Giamatti) i Jack (Thomas Haden Church) wyrusza w podróż po kalifornijskich winnicach. Delektując się najlepszymi winami, poznają jednocześnie smak samotności, niespełnionych marzeń i kaprysów losu.


Dreamgirls to film opowiadający o powstaniu trio kobiet, które utworzyły dobrze zapowiadającą się grupę - The Dreamettes. Na konkursie talentów dostają wreszcie szansę życia - zostać wspierającymi piosenkarkami wielkiej gwiazdy muzycznej Jamesa "Thundera" Early'ego. Chociaż The Dreamettes stają się światowej sławy muzycznym fenomenem to wkrótce zdają sobie sprawę z tego, że stawka jaką przyjdzie im zapłacić za rozgłos i bogactwo jest o wiele większa niż sobie kiedykolwiek wyobrażały.
Kate to samotna matka, która nie poddaje się przeciwnościom losu. Pracuje na dwie zmiany, prowadzi dom i uczy się do egzaminów, by dostać wymarzoną pracę. Tymczasem zostaje zatrudniona do sprzątania jachtu, należącego do playboya otoczonego supermodelkami i służbą. Choć Leo jest dziedzicem wielkiej fortuny, nie zamierza zapłacić jej ani grosza. Kate dostaje szansę rewanżu, gdy w trakcie nocnej imprezy rozpieszczony milioner wypada za burtę i traci pamięć. Przekonuje go, że od lat są małżeństwem i wprowadza w „prawdziwe życie” budowlańca z trójką dzieci. Sytuacja szybko wymyka się jej spod kontroli, bo beztroski macho zaczyna doskonale odnajdywać się jako tata i obowiązkowy mąż. Tymczasem Kate, ku swojemu zaskoczeniu, coraz bardziej ulega jego urokowi.
13-letnia Tracy jest obiecującą uczennicą i oczkiem w głowie matki. Ale to wszystko kończy się, gdy dziewczyna ulega wpływom Evie, najpiękniejszej i najbardziej lubianej dziewczyny w szkole. Tracy bardzo pragnie przyjaźni z Evie więc zmienia się według oczekiwań koleżanki. W miarę jak nastolatka ulega przeobrażeniu, chcąc dostosować się do nowego życia, jej świat staje się wrzącym kotłem emocji, podsycanym nowymi napięciami między nią a matką, nauczycielami i dawnymi przyjaciółmi.

Bez duszy

5,9
Głównym bohaterem filmu jest znany choćby z „Bezdroży” amerykański aktor Paul Giamatti, który gra tutaj samego siebie. Giamatti rozczarowany swoim życiem i wypalony wewnętrznie, nie potrafi skupić się na swojej najnowszej teatralnej roli w czechowowskim „Wujaszku Wani”. Dlatego postanawia oddać swoją duszę do popularnej ostatnio przechowalni i sprowadzić zamiast niej inną, bardziej pomocną przy jego pracy – duszę z Rosji. Fakt, że dusza Giamatti’ego wygląda jak ciecierzyca to tylko pierwsza z serii ironicznych niespodzianek, jakie czekają na bohatera.
Rozczarowany życiem prawnik podejmuje się funkcji trenera szkolnej drużyny zapaśniczej. Wkrótce odkrywa w niej kandydata na przyszłego mistrza, ale na drodze staje mu matka chłopaka, która postanawia wykorzystać sukces syna do własnych celów.
Kręgosłupem formalnym filmu są stylizowane na dokument monologi kilku kobiet. Z tych „solowych etiud” powstaje pełnowymiarowa „kolekcja” – nomen omen – psychologicznych „sukienek”. Nie są to jednak portrety, raczej opisy newralgicznych momentów życia. To najbardziej z możliwych kameralne zderzenie czasu z przestrzenią. Czas „materializują” oniryczne, bardzo malownicze impresje, z pozoru niezwiązane z opowieściami kobiet; są jednak bodaj najistotniejszymi kontrapunktami filmowej opowieści. Poetyckie „obrazki” przekazują to co niewypowiedziane wprost przez bohaterki filmu. Nieobecna „fabularność” nie zwalnia opowieści – każda z postaci, wykreowana przez czołówkę polskich aktorek, jest zaskakująco dynamiczna, udramatyzowana, niezwykle wiarygodna, wręcz przeszywająca. Całość wieńczy zaskakująca pointa, kontrowersyjne „ujawnienie obecności” tajemniczego katalizatora kobiecych zwierzeń. Kim jest? Ślepym losem? Nieobliczalnym wyrzutem sumienia? Kimś, z natury rzeczy, rodzaju męskiego? Odpowiedzi na te tajemnicze pytania trzeba szukać aż do ostatniej sceny, ostatniego kadru filmu.
Will Freeman (David Walton), po napisaniu hitowej piosenki, został obdarzony wolnym czasem, wolną miłością oraz wolnością od wszelkich trosk finansowych. Jest bezrobotnym singlem i jest mu z tym dobrze. Jednak jego idealnym światem zatrząsną nowi sąsiedzi: samotna matka Fiona (Minnie Driver) i jej 11-letni syn Marcus (Benjamin Stockham).
Słowa kluczowe

Proszę czekać…